Mera böcker

Beställde precis lite böcker på cdon. Egentligen ska man vänta till bokrean i februari men det ena utesluter väl inte det andra? Dessutom har de 3 pocket för 100 kronor och om man beställer för över 400 får man en pocket för 19 kronor. Oemotståndligt ju. Har läst hela helgen så nu börjar det tunnas ur i hyllorna. Som jag nämnt 100 gånger läste jag Quick-boken i julas. Där står det om en psykiatriker som fick gå (enligt Quick alltså) från Säter i början på 90-talet. Igår uttalade sig samma psykiatriker för det visade sig att han är överläkare på rättspsykiatrin i Sundsvall och hade hand om Ulf Olsson, han som tog livet av sig igår. Ja, det är väl jag och min foliehatt men ändå ett sammanträffande att han jobbar med Sveriges mest kända mördare, som båda hävdar sig oskyldiga. Kanske ingen konspiration precis men visst är det ofta så, man hör ett namn och sen dyker det upp överallt. Nå min tanke var iallafall att rättspsykiatrin kommer nog bli synad i sömmarna nu. Bra.

Fick lämna jobbet vind för våg och hämta en astmatisk dotter till lunch idag. Lite Bricanyl gör susen, nu kan hon både andas och busa. Får se hur det blir imorgon, antagligen får hon vara hemma en dag till. Boooring.

Nu börjar semesterplanerna. I år ska vi bestiga Mount Everest, nej då, men nästan. Vi ska försöka oss på en bilsemester i Europa, ända till Kroatien. Haha, vad är oddsen att vi kommer iväg? Men, man måste ju drömma.

Kommentarer
Postat av: linnéa möller

Kroatien är fint och det går skapligt snabbt att köra. Ifall man kör från Eindhoven till Österrike, gränsen till slovenien så tar det ca 10 timmar =) Så lär ju bli några stopp :) Ni kan få sova hos oss i Belgien en natt kan jag nästan lova. Blir lite omväg men ja :)

2010-01-12 @ 07:41:48
URL: http://jessamys.blogspot.com
Postat av: Linda P

WOW vilken fin design!! Läcker... Semesterplaner, ja ingen husvagn i alla fall det är säkert. Stuga i fjällen med vandring, fiske och bad kanske?

2010-01-12 @ 20:41:49
URL: http://lyckligamammans.blogspot.com
Postat av: Lisa

Snygg design......

Kroatien låter....trevligt...

2010-01-13 @ 09:42:32
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0