Dramatik på badstranden

För några dagar sen var V och badade med en kompis och hans pappa. Det blåste den dagen och när killarna simmade från bryggan mot land blev kompisen plötsligt trött och drogs med av vinden. Han ropade på hjälp och V simmade till honom. Tyvärr hade inte V räknat med hur tung kompisen var och V hamnade under ytan när kompisen hängde på honom. Han försvann helt. Turligt nog såg kompisens pappa vad som hände och sprang ut och hoppade i men han orkade inte med båda killarna samtidigt. Massor med folk såg vad som hände men ingen hoppade i för att hjälpa till. Till slut kom en utlänsk kille och hjälpte pappan att få in killarna. V var rejält medtagen och matt men andades själv. De ringde mig och jag åkte och hämtade en rädd och skakig kille. Herregud, så lätt det är att något händer. Tack och lov för As pappa och den kille som hoppade i! Enligt dem hade V varit under ytan några minuter. Hade gått riktigt illa om han inte varit så pass bra på att simma. Nu SKA L lära sig simma!

Den dagen fortsatte med dramatik... Vi tänkte få V att tänka på något annat så vi åkte till texmex-stället för lunch. De har en trall utanför där det finns bord och jag satt längst ut. Precis när jag ätit färdigt skulle jag ta något som någon tappade och då hamnade mitt stolsben utanför trallen. Mindre jordbävning och där låg jag kravlande i gruset. Turligt nog tog handen och höften den största smällen, magen klarade sig men jag kände mig rätt dum. Och så säger L: Mamma, du brukar ju fråga oss hur vi kan sitta stilla på en stol och bara ramla av? Nu vet du hur det går till.

På kvällen fick V magsjuka så vi var uppe hela natten när han spydde.

Underbart väder på Power Meet i år även om vi mest har varit på Hälla och kollat. Mycket bättre än på stan, finare bilar och mindre folk. Dessutom har McD god glass. Idag har vi badat på Framnäs och jag har vilat under eftermiddagen, hade såna hemska sammandragningar vet inte om det är värmen eller vad. Behövde en promenad men J påstod att det var för varmt. Kom på att det finns luftkonditionering på Ikea och mycket riktigt. Vi promenerade en timme där, svalt och skönt. Har fått reklamen för imorgon och Ica har billigt körsbär. Så nu har jag något att se fram emot.

Kommentarer
Postat av: Linus

Upprörande att ingen hjälpte till! Stackars V, men vad modig han är att han försökte hjälpa sin kompis. Krama honom hårt från mej.

För att få dej på andra tankar så kom jag osökt att tänka på andra trappsteg du fallit handlöst utför - dock möjligen av andra orsaker än att du var gravid :-)

Kramar till er alla

2010-07-12 @ 21:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0