Lite tyngre nu

Sommaren tuffar på. Idag är det lite mulet och då får man känslan av att sommaren är över bara för att det har varit så EXTREMT fint väder hela semestern. J har nu två veckor kvar av semestern och barnen har väl en månad kvar av sommarlovet? Fast lite skönt ska det bli när de återgår till vardagen och jag kan sitta och stirra ut genom fönstret eller baka hela dagarna. Men inte riktigt än.

Idag är det dags för L´s ultraljud av hjärtat. Hon har något blåsljud som inte växer bort och vi har väntat länge på ul-tid, mest för att barnmedicin tappade bort remissen. Allergiläkaren skrev en ny när vi var där i slutet på maj, när L skulle prova ägg men inte fick för hon var för påverkad av pollen. Men idag efter lunch ska hon dit iallafall. Försöker att inte oroa mig, det värsta som kan hända är att de inte ens säger något om hur det ser ut utan att någon annan ska meddela svaret (allergiläkaren?!). Det är den ST-läkaren L träffade på akuten i början på maj när hon inte kunde andas som ska göra ultraljudet. Den läkaren som inte kunde höra något blåsljud överhuvudtaget så det ska bli intressant...

Det börjar bli tyngre nu, vissa dagar är inte så roliga längre faktiskt. Igår var en bra dag, vi gick på stan i timmar och sen på veteranbilsträff på Westerqwarn på kvällen. Det är varje måndag kväll och det är otroligt mycket entusiaster där, förra veckan var det över 350 bilar. Ikväll ska vi på trav. Men resten av veckan har jag inget planerat, vågar inte. I lördags kunde jag knappt röra mig och i söndags var det mycket korta promenader som gällde så några större projekt orkar jag inte med. Ska väl åka till Öland till helgen kanske. Väntar på en Tradera-vinst som V har ropat in, en wavebaoard. Utan den kan vi absolut inte åka någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0