Tillbaka i stan

Blev en extra utflykt till Öland. Först var vi och handlade i Ullared, inte att rekommendera längre. I och för sig lugnt och skönt, inga köer eller trängsel, men priserna har gått upp ordentligt och mycket var bara skit faktiskt. Köpte en del utrustning till babyn, täcken och lakan och lite kläder, en babysitter och en åkpåse men hade räknat med att hitta mycket mer. Så det blir till att shoppa vidare (stackars mig). Sen Liseberg, det tyckte alla var jätteroligt och jag provade alla bänkar de hade medan jag väntade på de andra som åkte karuseller som galningar. Tyvärr glömde vi kameran hemma och J har inte fått kläm på kameran i hans älskade i-phone så vi får vårda minnena istället. När vi skulle åka hem var det för fint väder. Vi såg en helg på hemska Björnön framför oss bland miljoner människor och huggormar och bestämde oss för att våldsgästa mamma och pappa på Öland istället. Bra val. Vi stannade tre dagar och badade i havet och åt upp oss ordentligt. Sen var det skönt att komma hem.

Har lite små projekt för att hålla mig igång, ni som känner mig vet att jag har en tendens att deppa ihop när jag blir a) ledig och b) tjock. Så jag målar och sorterar och lagar mat. Och äter glass och jordgubbar. Imorgon börjar Power Meet, ska tillbringa lite tid längs Sjöhagsvägen. Idag tog vi grannungen och finbilen och badade på Lövudden och spelade minigolf.

Mår fortfarande förvånandsvärt bra. Eller egentligen kanske mer en attitydsfråga. För jag mår fortfarande illa och vaknar minst tre gånger per natt av kramp i vader och händer (jo faktiskt), och visst börjar det bli påfrestande att alltid vara anfådd. Men fortfarande överväger positiva känslor. Tänk att jag får göra det här igen, att jag har ett litet liv i min mage, att jag är så lyckligt lottad. För så känns det. Och nu är jag riktigt nyfiken på vad det är för krabat som bor där inne, livlig vet jag och pojke tror jag men... vem vet?

Kommentarer
Postat av: Sara

Hur jävla normal i skallen är jag som faktiskt ibland kan känna en saknad efter att vara gravid? Kände jag så för 4 veckor sen :) Men hallå?! Undra om jag om ngr år även kommer sakna dessa tidiga uppvaknande, typ kl 5, och amningsstunder *38795435 varje natt :)?

2010-07-08 @ 05:58:06
Postat av: Emma

Nja, nattamning kommer man nog aldrig sakna... Men resten är ju speciellt. Men det kommer man inte ihåg i vecka 37 tack och lov (annars skulle jag vägra föda!).

2010-07-09 @ 20:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0