Vecka 29 redan...

Var hos barnmorskan imorse, det är redan vecka 29 nu. 11 veckor kvar...

Bltr: (120/67) 115/77
Hjärtljud: (138) 138
Sf-mått: (22 cm) 27 cm
Vikt: (66 kg) 67 kg

Nu ligger magen mitt på kurvan där den ska vara igen. Hade 120 mg/l i hb och s-ferritin var 37. Ny diskussion om järntillskott, vilket jag åter avböjde och efter ett tag fick med mig barnmorskan på. Varför ska jag äta tabletter och må illa när jag kan INTE äta tabletter och må bra?

I natt hade jag halsbränna för första gången den här vändan. Det dröjde innan det började men jag känner det idag också så jag ska ta mig till apoteket och köpa lite Rennie, annars mår jag fortfarande märkligt bra. Till och med igår när vi besökte huvudstaden i 30 gradig värme gick det bra. Först var vi på Vasamuséet, J var riktigt nördigt intresserad och jag och barnen tyckte det var... trevligt. Sen Aquaria där vi såg hajar och pirajor. Barnen är så duktiga hela tiden, inte ens en fråga om Gröna Lunda fast de både såg karusellerna och hörde skriken. Det enda som var minus var att det inte fanns någonstans att sätta sig på Vasamuséet så jag vinglade lite mot slutet. Men å andra sidan hade de 18-20 grader varmt i hela hallen för att inte skeppet skulle förstöras och det var så skönt så jag förlåter dem allt.

Har spenderat förmiddagen i skuggan på Framnäs som vanligt. Nu ska jag lyxa med en ny tidning och kanske en glass i sängen någon timme innan J kommer hem med en ny kaffebryggare. Fast jag kanske borde köpa Rennie innan jag ger mig på kaffeprovsmakning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0