Äntligen ledig!

Puhu, men jag hävdar ändå att jag 100 gånger hellre är gravid över sommaren än vintern. Linnen vs jackor som inte går att dra igen, tofflor vs knytkängor, baddräkt vs långkalsonger. Lätt match. Men idag när jag suttit och målat spjälsäng i solen i två timmar fick jag gå in och vila efteråt för jag började se stjärnor, hur ska man komma ihåg att dricka hela tiden?

SEMESTER! Vi gör inte mycket och får ändå massor gjort. Vi har varit på Frösäkers brygga och tittat på vikingabyn. Barnen rekommenderar det, ja och vi vuxna också även om vikingarodd inte är en aktivitet för gravida... märkte jag den hårda vägen. Vi har badat och städat och grillat och allt som man ska när man är ledig. Jag läser tre böcker och bara en är bra, precis som det ska vara. Vi verkar bli hemma nästan hela sommaren. Vi har äntligen fått tid till Ls ultraljud av hjärtat och det vill vi inte boka om. Blir väl en sväng till Öland efter det. Nu åker vi till Liseberg och jag ska in på Ullared och handla babygrejer. Barnen har fått sina sommarpengar som de ska handla för. Vi sparar växelpengar i en spargris i köket varje år och när semestern börjar åker vi till banken och växlar in dem och barnen får ha som fickpengar över sommaren. I år fick de drygt 800 var så de var nöjda och har redan börjat lägga i nya mynt.

Livet är rätt gott just nu. Och jag har köpt strumpstickor och hittat en stickbeskrivning. Nu måste jag bara till biblioteket och låna en bok om stickning för jag förstår ingenting av beskrivningen :-).


Kommentarer
Postat av: jessamy

Snyggt.

Kan vi inte bada tillsammans någon dag?

2010-06-29 @ 20:21:26
URL: http://jessamy.se
Postat av: Lisa

Tur att du har det bra.......vi har det mindre bra. saknaden är stor och solen skiner......vem vill jobba?????

Semestern kommer med snigelfart och magkatarren jobbas det på men annars är det bara bra.....=)

2010-06-30 @ 23:07:12
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0