Underbar helg

Det går riktigt bra det här nu. Kanske är det all D-vitamin som strömmar över mig eller så är det att jag bestämt mig för att inte stressa eller göra mer än jag måste, men jag mår riktigt bra nu. Om man räknar bort illamående, kramper i vaderna, sammandragningar, trötthet, svullna fötter, ond rygg, konstrande knän och allt annat så har jag haft roligt hela helgen. Satt i en campingstol och solade mig halva lördagen när L spelade fotbollscup. Jag tänker inte skriva nåt mer om fotbollscupen för jag blir så upprörd då, kan bara konstatera att min dotter är riktigt bra i mål. Sen var vi en tur med gammelbilen och tittade på finbilar. Såg Avatar på kvällen men blev inte särskilt imponerad. Jag till och med hängde tvätt mitt i filmen, så engagerande var den.

Idag var vi med resten av Västerås på Djäkneberget. Underbart väder! Vi satt mitt på gräsmatten på en filt och åt frukt. Fortfarande har jag inga riktiga cravings men om jag får välja så äter jag frukt hela tiden, det enda som faktiskt lindrar illamåendet. Helst vill jag ha bigarråer. Fick en påse i fredags som jag satte i mig direkt. Idag fick jag nöja mig med aprikoser och bananer (som jag inte ens tycker om egentligen). Eftermiddag i solen med besök av L och baby H, som inte är någon baby längre. J tände grillen och vi satt ute och åt. Barnen åkte och badade med grannen och hela helgen har faktiskt känts som semester. Tre veckor kvar att jobba nu. Hoppas de går fort!

Vagnen är så fin och jag är mycket nöjd. Men jag började nojja när den stod i hallen, fick för mig att det skulle gå illa med babyn för att jag har vagnen hemma så tidigt (fullt logiskt eller hur?), så nu står den hemma hos mamma och väntar. Något annat än vagnen har jag inte köpt. Men det börjar väl bli dags. Jag är faktiskt ganska orolig den här gången konstigt nog. Men jag är ju gammal nu och det har gått bra två gånger vilket är mer än man kan hoppas på. Det jag känner mest är att jag vill gå tiden ut. Mycket av Vs problem bottnar ju i hans tidiga födelse och det vill jag undvika. L föddes två veckor före utsatt datum men med henne fick jag Bricanyl för att stoppa värkarna i vecka 34 och hon föddes tre dagar efter att jag hade slutat ta tabletterna. Så jag räknar med att det blir tidigare även om alla säger att det är dumt att räkna med det för jag kommer bli besviken. Men då vet de inte hur det är att föda ett barn för tidigt utan att vara beredd. I jämförelse med det blir jag gärna besviken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0