Nästa bakslag

Idag skulle jag vilja skriva något positivt i bloggen. Vi har ju haft förutsättningarna; födelsedagar, Mors dag, fint väder och ledig helg. Men tyvärr. Klart jag har uppskattat vädret och sällkapet men jag tog mig vatten över huvudet den här helgen. J har varit fullt upptagen med att bygga mur på framsidan och jag har bakat, städat, tvättat, varit på fotbollscup, marknaden och stan mellan uppvakningen här hemma och hos mamma. Trött är bara förnamnet. Nu måste jag inse att jag faktiskt inte orkar hålla samma tempo som tidigare och det lär bli värre. Så ikväll ska jag fundera över våra semesterplaner. Får nog stryka lite där. Ringde barnmorskan till slut men det är ingen fara. Fullt normalt. Bra det iallafall.

Idag är jag ledig. Vab med V på förmiddagen och komp på eftermiddagen. V hade återbesök på Hörcentralen. Efter en massa tester fick vi träffa läkaren. V är ju hörselskadad sen födseln (om det beror på att han föddes för tidigt eller att han fick det som biverkan av antibiotikan vid födseln får vi aldrig veta). Det är på vänster öra som han är döv på vissa frekvenser, höga frekvenser. På höger öra har han alltid haft perfekt hörsel så vi har inte märkt av så mycket så länge man vänder ungen med rätt öra mot den som pratar. Idag upptäcktes det att hans grundhörsel är sänkt på BÅDA öronen en bit under gränsen. Dessutom har hans tidigare hörselskada förvärrats. Vi vet inte vad det betyder än, läkaren sa att det kan vara tillfälligt eller så blir hans hörsel successivt sämre. Vi ska tillbaka i höst och göra om alla tester och sen får vi se. Tyvärr ser det inte så ljust ut eftersom han inte haft vare sig förkylningar eller öroninflammationer som skulle kunna förklara det.

Var nere på stan och klippte mig, lyckades äntligen byta frisör men nu ser jag likadan ut som alltid iallafall. Antar att jag ska se ut så här. Letade efter bigrarråer men hittade inga. Jag köpte det på bondens marknad för några veckor sedan och har inte kunna sluta tänka på bigrarråer sen dess. Har ätit jordgubbar istället men det tål jag inte riktigt och nu har jag sår på tungan. Det bästa jag hittade var röda päron så ikväll blir det FEST :-).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0