Hörapparat

Var på hörcentralen med V. Han har ju en hörselskada på vänster öra och för en gångs skull träffade vi en läkare som sa direkt att det med största sannolikhet beror på antibiotikan han fick iv som nyfödd. En biverkan alltså. Vi har vetat det hela tiden men ingen har velat säga det rätt utan svävat "Ja, det KAN vara så eller så kan det vara att han föddes för tidigt". Ha, han är född i vecka 37, inte särskilt tidigt alltså. Nåja, iallafall, han har samma gamla skada som vanligt som har blivit lite försämrad. Han ligger på gränsen för hörselnedsättning på höger öra men klarade sig precis. Så nu ska han prova hörapparat på vänster. Han har en ovanlig skada och hör låga frekvenser bra men höga inte alls, så de ska försöka förstärka bara de höga. Mycket osäkert om det fungerar men värt ett försök eftersom han har svårt att hänga med i skolan. Redan om två veckor får han den. Nu ska han bara välja färg. Jag trodde han skulle hata idén med hörapparat men idag sa han att han måste klippa sig och jag antar att det betyder att han vill att den ska synas.

L har varit lite stingslig och tjurig i några veckor och jag tänkte att det berodde på Sigge. Men det visade sig att slagsmålet för några veckor sedan var boven. Nu har flickorna blivit sams och L var sig själv igen, så skönt! Hoppas det håller i sig.

Det här med amning är den bästa bantningskuren nånsin för mig. Är på 1 kg minus nu. Och då äter jag HELA tiden, särskilt bullar och chips :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0