Drömmer om choklad

Jag är så sugen på godis hela tiden! Och särskilt choklad, jag drömmer om Geisha på nätterna. Lilla Sigge har haft så mycket utslag och magont så... ja vad trodde ni? Mjölkfri kost igen för mig. Skit också. Men han blir bättre. Sen jag slutade med mjölk och choklad har utslagen i princip försvunnit. Magen gör fortfarande ont på honom men går man upp 600 g på en vecka så har den ju lite att arbeta med. Men ett liv utan choklad är inte särskilt givande faktiskt. Jag äter lättsaltade chips och nappar men suget ger sig inte. När jag slutat amma ska jag ha en frossahelg med ostar och choklad och gratänger och underbara efterrätter. Jag är tydligen en sån som rasar i vikt av amning har vi kommit på. Vägde mig i måndags när Sigge var tre veckor; 63 kilo. 4 kg kvar till matchvikt. Helt förändrad figur visserligen och jag bryr mig egentligen inte så mycket men det betyder att jag kan äta MASSOR med choklad när jag väl får!

Lovade ju att återkomma om vad som häder med min d-uppsats. Jo, min handledare jag hade då hörde av sig och om jag inte själv skriver en artikel så vill hon göra det med utgångspunkt i uppsatsen. Och då står jag som medförfattare. Jag får den alltså publicerad utan allt för mycket jobb. Hon ska börja i december och jag ska försöka hjälpa till där jag kan. Känns jätteroligt med sånt intresse för det jag skrivit, särskilt som vi klarade c-uppsatsen med ett nödrop. Kommer du ihåg den examinatorn Linnea? Han var galen. Då skrev vi om trycksår. Alkoholberoende var tydligen ett bättre ämne :-).

Kommentarer
Postat av: jessamy

Jag har förträngt det!! Det v ar ju du som gjorde mest arbete på uippsatsen då med. Jag kan inte skriva. Så är det bara. Därför jag aldrig kommer klara någon vub. puss.

2010-10-13 @ 21:40:16
URL: http://jessamy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0