Vår bebis kan äta upp er bebis

Närmare fem kilo gissade vi. 5170 g vägde han i fredags, nästan två kilo har han gått upp på en månad. Inte konstigt barnet har ont i magen. Men jag är så stolt över vartenda gram. När han låg i magen var jag rädd att han skulle vara stor men nu när han är ute får han gärna fläska på sig ännu mer. Det känns mer stabilt på något sätt. Som om vi kommer få slippa barnakuten med den här babyn. Och han ser onekligen frisk och hm, välmående ut. Han har dubbelhaka på dubbelhakan och låren ser ut som en puckelpist.

I fredags sprang jag på en kollega på stan med barnvagn. Hon hade en liten kille som också var född 20/9. Pojkarna vägde ungefär lika vid födseln men hennes vägde nu 4,2 kg. Sigge såg ut som en halvårsbaby i jämförelse. I lördags sprang vi på några ex grannar. De hade en liten flicka i en bilbarnstol. Å söt, säger jag, hon kan inte vara gammal? Ett par dagar? Nej, hon var född... just det 20/9. Och var faktiskt ganska stor nu, 4 kg nämligen. Ha, utbrister jag, vår bebis kan äta upp er bebis. Hoppas de inte tog det som ett hot. Kanske skulle ha stannat på BB iallafall, verkar ju ha varit trevliga människor där just det 20e :-).

Underbart höstväder idag, skulle gå en sväng och hamnade på Lidl när jag fick sms om ett paket på OK så det blev en riktig långpromenad på nästan två timmar. Sigge sover fortfarande i vagnen. Tyvärr har min huvudvärk kommit tillbaka, jag slapp den helt under graviditeten. Kaffe och frisk luft hjälpte nada så nu ligger min förhoppning hos Ipren och Alvedon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0