Påskfirande



Som vanligt bestämde vi oss i sista sekund. Men på fredag förmiddag var Sigge pigg och feberfri så vi snabbpackade och åkte till Öland. Det ÄR jobbigt att åka 40 mil och ännu värre med tre barn. Ditresan gick OK men hemresan var en mardröm med tokskrik och bilsjuka. Och sen är jag lite avundsjuk, andra verkar ha barn som de kan släpa med sig överallt utan minsta problem. Våra barn har alltid varit väldigt rutinstyrda och mår dåligt om rutinerna rubbas för mycket. De ska ha middag vid sex och sova klockan sju (nu pratar jag om små barn...) annars blir det inte roligt. Så babyn har vaknat varje timme och skrikit de två nätterna vi var på öland. Å vad vi inte ser fram emot en bilresa till Tyskland om några veckor...

Annars är det väl underbart vårväder som tyvärr förstörs av pollen. Kan inte ens gå ut idag :-(. Nåja, det ser fint ut iaf och det ska regna på onsdag så kanske jag kan gå ut sen. Idag har jag lovat J en födelsedagsmiddag, hans favorit Plankstek. Barnen får korv och babyn får gröt. Miljöombytet gjorde inte precis under med babyns hud, han har massor med eksem och han rosslar och hostar. Så i påskägget i år önskade jag mig friska glada barn. Men jag fick hårda skumägg och det är ju inte så illa det heller.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Var glad att du fick påskägg...jag fick inget..nada...Synd att resan inte gick så bra...ladda om till 6 maj nu...då dricker vi vin....

2011-04-26 @ 18:01:20
URL: http://lisasvardag.blogg.se/
Postat av: Lisa

pssst...glömde säga att hatten klär honom =)

2011-04-26 @ 18:01:59
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0