Ullared skaver

Ja, Lisa har rätt. Visst är det Ullaredsresan som skaver. Vi ska åka i natt och vara borta ett helt dygn. Ett dygn borta från min bebis! Nu får jag ont i magen av att skriva det bara. Och det är inte att jag inte litar på att J och barnen tar hand om babyn på bästa sätt för det gör jag! Det är för att jag inte vill vara borta från honom, det gör fysiskt ont att ens tänka på det. Så nu sitter jag och lyssnar om han inte är lite mer rosslig än vanligt, har han inte lite feber, är han inte lite avslagen? Men han mår finfint idag och jag har inga ursäkter. Och det blir säkert jätteroligt! Kanske kan jag smuggla ner Sigge i handväskan, vem skulle märka det? Haha, iofs skulle nog jag märka om jag bar på 10 kg extra hela dagen...

Babyn har rosslat lite i några veckor. Ibland har vi hört pipande ljud på utandningen. Men man hör vad man vill höra och vi vill inte höra DET. Men så tog jag mig i kragen och ringde familjeläkaren. Fick komma direkt med tanke på hans allergier och ärftlighet för astma. När familjeläkaren lyssnade lät det bra men inte perfekt och han har nu Ventoline utskrivet. Förkylningsastma, frågade jag. Nja, log doktor, låter nog allergimottagningen ställa diagnosen men bli inte förvånad om det skulle vara så. Great.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0