Nu är det motigt igen

Kan ju börja med att säga att det gick inte alls. Med Ls eksem. Hon har varit uppe halva nätterna med tårar i ögonen och smörjt sina sargade händer och fötter och hon sa själv att hon vill nog aldrig bada mer i badhus. Tyvärr. Ibland är det inte så roligt med allergierna hur positiv jag än försöker vara. Piss.

Ls doktor ringde idag och ville börja allergivaccineringen (hypersensibilisering) mot björkpollen, gräspollen och katt. Hon måste vara eksemfri när de börjar så vi fick stark kortizon igen som hon ska ha i 2-3 veckor dagligen och sen får hon börja om hon är fin nog i huden. Men doktorn varnade för att hon kan få ökade eksem av vaccineringen och då måste de avbryta. Ja, vi måste ju prova, tycker inte det är rimligt att barnet medicinerar så här mycket hela tiden. L är väl inte förtjust i att ta tre sprutor i veckan men även hon ser fördelarna om det fungerar.

Skolan har börjat och som vanligt blev V placerad till höger i klassrummet. Suck. Hur svårt kan vara? Visst, nu har han hörapparaten i vänster öra men om han glömmer den en dag då? Ska han få skylla sig själv då bara? Och det finns begränsningar i hur mycket den där hörapparaten faktiskt hjälper... Så bara att maila fröken igen. Nu sitter han rätt. Och jag har sparat mailet för då kan jag bara skicka samma igen när de flyttar runt ungarna nästa gång...

Låter jag forcerad? Ja, jag är lite irriterad faktiskt. På allt. På allergierna och skolan och att vara familjens städtant. Idag kom V hem och sa att hans kompis familj minsann har städerska så där är det alltid fint. Jahaja, här har vi också en städerska och hon heter MAMMA och hon är både städerska, kock, lektant, tvätterska och jympaklädesansvarig och dessutom lågavlönad. Och jävligt ouppskattad just nu. Köpte en vinteroverall till Sigge för att muntra upp mig men det hjälpte inte. 9 dagar tills jag börjar jobba och JAG VILL INTE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0