Jobbar

Tänkte bara tala om att jag lever. Julen var bra men eftersom jag jobbade fram till kvällen innan julafton och började igen i tisdags så fick jag aldrig in någon julstämning. Märkligt egentligen, så många år jag jobbat i våden har jag ju jobbat julafton och juldagen och så förut men ändå fått ut lite stimmung av julen men inte i år. Men visst var det trevligt på julafton och vi fick så fina julklappar och juldagen var slö och mysig och på annandagen hann vi in i några affärer men nu känns det så avlägset redan, som om det var förra året.

Fullt ös på jobbet, många timmars övertid redan. Blä. Nästa år är julafton på en måndag så då får jag vara ledig jättelänge på några få semesterdagar. Ska lägga in om det redan nu.

V är på innebandyturnering i Falun, kommer hem imorgon. L har en kompis här som ska sova över. Lill-Sigge sover sött, han är förkyld igen och hostar men gladare idag än igår. Jag är inne i en läsperiod igen, fick Eldvittnet i julklapp som jag läste på ett dygn (mycket spännande!). Nu läser jag Rickard Wolffs Rikitikitavi, inte riktigt lika bra. Jag läser också en verklighetsbok, Bakom stängda dörrar. Sen har jag några till på lager. Jag vill inte jobba mer. Jag vill ligga i sängen och läsa böcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0