Gick inte så bra

Nästa sjukhusbesök. Men den här gången planerat. Dags för L att prova mjölk igen. Kanske någon kommer ihåg förra mjölkprovokationen? Den gick åt skogen. Nå. Det gjorde den här också.

Peppade till max och helt övertygade om att det skulle gå bra började vi med en droppe mjölk på läppen klockan åtta. Sen ökades mängden varje halvtimme. Redan efter första droppen sa L att det kliade på läppen och senare i halsen men vi ville fortsätta ändå. Vid 10 ml var det stopp, då svällde läppen upp, kinder och ögon hettade och det kliade rejält i halsen. Sen började hon hosta. Och sen grät hon av magsmärtor. Lilla pluttan. Medicin och läkarbesök och sen hem. Nu sover hon med Sigge i min säng, två slagna hjältar.

När de vaknar till liv ska vi åka till toy´s r us för en mutpresent för hon var så duktig. kanske mutmiddag på McD också. Tur att jag hade genomfört lite seriös onlineshopping i fredags så jag hade ett stort paket väntandes i brevlådan när vi kom hem. Annars hade jag nog varit sugen på att följa Lisas råd.

Kommentarer
Postat av: A-K

=(

2011-02-21 @ 16:20:07
URL: http://aks.blogg.se/
Postat av: Lisa

Lilla vännen..kram på er alla. Tur att de hämtar sig snabbt.

2011-02-21 @ 21:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0