Jo då, en till.

Jaha. Tre allergiska barn. Ja, det är klart att jag visste det men ändå lite trist när man får det svart på vitt. Sigge gjorde pricktest idag och gav tydliga utslag på mjölk och ägg. Och eftersom jag äter mjölk och äggfritt och han ändå ser ut som han gör så misstänkte doktorn att det är fler allergier. Troligast vete, så han lämnade ett blodprov som vi får svar på nästa vecka. Vi fick också ersättning utskrivet, Althéra. Så nu kokar flaskorna på högvarv här. Men så blir jag velig. Ska jag verkligen sluta amma mitt sista barn? Och släpa på flaskor och pulver och sånt? Nu har han inte ätit på natten på några nätter och om han verkligen har slutat med det går det ju bra men... Fan. Men i mitt läge är det ju allt eller inget. Jag kan ju inte amma "lite" för då måste jag ändå hålla strikt diet och det är det inte värt. Och tänk om han faktiskt mår bättre med Althéra än med bröstmjölk? Han kanske helt slipper utslagen? Suck. jag vet inte. Men han ska få prova i eftermiddag iallafall.

Och V har blivit stor. Han har åkt stadsbuss alldeles själv, eller ja med en skolkompis, tvärs över stan. Han har köpt sms-biljett och gått av vid rätt hållplats. Min bebis. Och min mellanbebis har blivit en minifjortis som skriker och härjar. Men på kvällarna ber hon om ursäkt och säger att hon inte vet vad som händer och vill kramas så det går rätt bra ändå. Tja, bara att acceptera att tiden går och att det antagligen är dags att sluta amma minstingen också. Och färga över mina grå hår och låssas som det inte syns så tydligt hur tiden går.

(Althéra, visst låter det tjusigt? Då är det säkert äckligt. Ofta verkar stiliga namn maskera nåt som inte är så fint. Aurora till exempel. Men särskilt läkemedel. Om man äter Lyrica, Invega och Aurorix är man rätt illa däran...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0