Skitkrupp

Ibland har man rätt i det man misstänker. Igår kväll vid nio hörde jag första skället från sovrummet och vid tio ringde jag sjukvårdsupplysningen. Följde deras råd om att bulla upp babyn till sittande och öppna fönstret och ha runt 15 grader i sovrummet men han fortsatte att skrälla och rossla så vid midnatt ringde jag igen och de sa "åk in till barnakuten" efter att ha lyssnat på honom i telefon. Men våra ansträngningar hade gjort verkan och väl där var han mycket bättre. Men rosslet och den snabba andhämtningen gjorde att de ville kolla crp som var 13. Inget mer att göra. Bara åka hem och hoppas vi får sova mer än fyra timmar i natt. Tyvärr har han redan börjat hosta men i natt har vi en backup-plan. J ska hämta bror sent i kväll och han får ta med sig Sigge i bilen. 20 minusgrader och lite sittandes sömn i bilbarnstolen borde göra susen.

Jag försöker verkligen vara positiv och hurtig men allvarligt. Babyn är ett måndagsexemplar. Vi skulle ju slippa det här. Först allergierna och nu krupp. Och krupp i sig har väl varenda unge men vid fem månaders ålder så ger det åtminstone mig en kraftig misstanke om känsliga luftrör och... astma?. Så nu ska jag deppa ett par dagar och sen tar jag nya tag. Så får man väl göra? Ibland får man för sig att livet som hemmamamma är rosa och fluffigt och kanelbullsdoftande hela tiden men just nu är det mest skit faktiskt. I några dagar.

Annars har vi faktiskt haft en trevlig helgdag. Vi såg en film i sängen (Marmaduke) med dottern på förmiddagen medan Sigge sov och V spelade match (som de vann med 13-3). Sen var huset fullt med kompisar tills vi åkte och handlade och till middag lagade vi viltskavsgryta tillsammans. Den tappra babyn har hållit sig vaken men vägrar ersättning och jag vill inte bråka med honom just nu så vi är tillbaka till helamning. Men det finns hopp för mänskligheten: OLWs Superchips med dill och gräslök är mjölkfria!!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kramar...man får deppa ihop, allt är inte rosenrött...Alvedon och alkohol funkar med rakblad så du och jag och Sigge på isol ihop????? Come and join me =)

2011-02-20 @ 21:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0