Slut på jullovet

Sista jullovsdagen, herregud så skönt. Imorgon ska Sigge och jag toffla runt i velourkläder hela dagen. J ska märkligt nog jobba dagtid så vi får hela dagen för oss själva. Har inga planer utom för torsdag när babysim börjar. Ja, jag fattar att det inte är idealiskt för en eksembaby men vi ska prova iaf. Med massor med salva ska det nog gå. Har vissa funderingar på att ta mig till öppna förskolan på onsdag då det är för bebisar men det tar emot. Tyckte det var jobbigt med de två andra men det kan ju ha ändrats. Sen hoppas jag att de ringer och säger att mina nya glasögon är klara att hämtas på stan. Köpte ju nya för en månad sen men efter att ha varit in SEX gånger och fått dem omjusterade och de fortfarande gav mig skavsår bakom örat gav jag upp och utnyttjade öppet köp. Valde ganska lika bågar tror jag. Sigge var inte på humör för glasögonutprovning just då så det ska bli spännande att se vad jag har köpt.

Vi har planerat semestern idag. Ska försöka oss på en liten bilresa till norra Tyskland och gå på Hansa-Park och shoppa lite i Lübeck. Sigge är ju 9 månader då så det borde väl gå? Vi får se till att ha tid på oss bara. De stora barnen tycker det ska bli roligt iaf och erbjöd att ha Sigge i baksätet så kan de roa honom om han blir uttråkad.

Hade tacokväll med familjen B igår, alltid trevligt. Egentligen borde man bjuda hem folk oftare, så himla omständigt behöver det ju inte vara. Vem bryr sig om det är städat eller om maten inte är färdig? Om man gör det får man väl gå på restaurang istället.

Idag har jag tänkt mycket på min kära vän som inte har det lätt. Önskar man kunde göra nåt eller ge några otroligt smarta råd men jag har ingenting. Får bara ont i magen för hennes skull. Och det enda jag kan erbjuda är Sigges rum...

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Puss på dig.

2011-01-10 @ 16:43:08
URL: http://jessamy.se
Postat av: Lisa

Jag bryr mig inte om det är smutsigt och kräver inget mer än umgänge.....=)

2011-01-10 @ 22:41:12
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0