Krockande agendor

Babyn vaknade av Js väckarklocka klockan 5 i morse. Han tänkte inte somna om. När de stora barnen var ivägskickade till skolan gick vi och la oss igen och Sigge somnade för första gången på länge utan avgrundsvrål. DÅ tyckte grannen att det var en bra idé att hamra i väggen. DÅ blev det avgrundsvrål. Lyckades sova en halvtimme till slut men idag är han inte på topp den lilla mannen.

På min agenda stod tvätt och plock, som börjar bli en vana på måndagar. På Sigges agenda stod mamma ska bära mig hela dagen. Krock. Men jag har minsann läst på föräldraforum på nätet att barnen ska vara med i vardagssysslorna så blir det så bra så. Så med 8 kg ren arg kärlek på ena armen och en jättesäck smutstvätt i andra handen vinglade vi ner i källaren. Satte Sigge i Bumbon och hann sortera tre plagg innan han påminde mig om att jag ju skulle bära honom. Försökte, mycket pedagogiskt, att förklara det omöjliga i det men Sigge var påstridig. Så påstridig att tvättstugan nu ser ut som en krigszon, tvättmaskinen är orörd och babyn sitter nöjd i mitt knä och hånler. Ja ja, vad är en bal på slottet? Eller i det här fallet; Vad är en halvtimme i tvättstugan med använda kalsonger? Får bli en annan dag, nu måste jag bära lite baby.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tur att det är du som bestämmer...

2011-01-17 @ 21:39:38
URL: http://lisasvardag.blogg.se/
Postat av: Linda P

Det är inte lätt när det krockar, tyvärr är det oftast så att nöjd baby = nöjd mamma till slut, så om nån dag kanske han accepterar att sitta i bumbon medans du fixar tvätten. Kram

2011-01-18 @ 20:39:25
URL: http://lyckligamammans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0