Bara vara

Jag blir lite avundsjuk när folk berättar att de ska ha semester och "bara vara". Det funkar inte för mig. Jag ska alltid bara göra, vilja eller bli, aldrig bara vara. Men så igår när Sigge vaknade från sin middagslur, sömnig och slö, och jag tog upp honom och han kramade mig med knubbiga armar och gnuggade sin kind mot min så stannade nästan tiden. I flera minuter satt vi så och jag kände att det här är nog att Bara Vara.

Annars är vi fullt sysselsatta hela dagarna. Jag städar ur och säljer saker på Blocket och J grejar med bilarna. Barnen har sina BMXer som de trampar omkring på och babyn övningsgår från morgon till kväll. Igår när vi var ute och körde gick bilen sönder. En lampa började lysa och den lät som ett tröskverk. Fick åka direkt till verkstaden som sa att vi kunde få lämna in den om två veckor. Men vi gav oss inte och efter lite tjat lagade dom den när vi väntade. 2500 kronor. Ja, där gick semesterkassan. Tur att ungarna är nöjda med att bara skrota runt hemma. Och bara vara.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag är ett russin, känn russinet, var russinet...ÄT russinet

2011-07-12 @ 23:06:12
URL: http://lisasvardag.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha mindfulness für alle!

2011-07-13 @ 09:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0