Max en huvtröja per unge

Ett tag var det bättre men nu sover jag dåligt igen. Vaknar varje eller varannan timme. Och Sigge har börjat vakna ännu tidigare så imorse kvart över fem vaknade jag till hans glada kvitter och nu är jag rätt trött. Blir så arg på mig själv att jag inte kan sova, det finns ju liksom inget att skylla på. Men det går väl över hoppas jag.

Annars är det fullt upp. Fick sms idag från en kompis som hade tråkigt och jag kände att jag önskar att jag också hade tid att ha tråkigt. Herregud. Man går upp, springer, går och lägger sig. Och när man springer så är det tvätt och matlagning och handla och städa och plocka och åka dit och hämta där och det ringer på dörren och telefonerna ringer och babyn vill ha mat och de stora vill ha mellis och... Kanske inte är så konstigt att man sover dåligt? Har börjat införa märkliga regler för att underlätta. Till exempel gäller nu max en huvtröja per unge. De tar för stor plats i tvättmaskinen :-).

Har köpt en present till mig själv. En Iphone. Mycket nöjd. Så enkel att jag fattar. Ha, klarar mer med den än med min gamla som jag hade i två år. Kan till och med spela Angry Bird. Och nu ska jag tipsa om en mycket bra gratisapp: Naturskyddsföreningens Grön guide. Borde alla ha när de handlar! Står vilka livsmedel som är OK och vilka som är hård besprutade och sånt, perfekt! Nu har L fått ärva den gamla telefonen och alla är nöjda och glada. Var också nere på stan och shoppade lite kläder. Hann faktiskt rycka åt mig en del åt mig själv och inte bara till barnen! Ett par jeans till och med. Min nya älsklingsaffär Rut mfl för storlek 38 var alldeles för stora så jag köpte 36. Fattar väl jag också att de måste ha jättestorlekar men ändå. Gjorde min dag.


Kommentarer
Postat av: jessamy

Haha :) Om det var jag som smsade så gör jag allt det dära. Tvättar, diskar, leker, flaxar, handlar blablabla. Men det är TRÅKIGT =)

2011-07-23 @ 07:35:43
Postat av: jessamy

och ang sigge. Visst är det fruktansvärt när kl visar påå 05 och inte 06.

2011-07-23 @ 07:37:11
Postat av: Emma

Ja, visst är det TRÅKIGT att göra men det går ju i ett och jag skulle vilja hinna få långtråkigt nån gång... Fem är inte ok, det är ju natt, efter sex är det mycket tidig morgon men det går iaf. Visst är det stor skillnad!

2011-07-23 @ 09:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0