Mer jobb

Så var en veckas hårt arbete slut och jag borde ha gjort min sista dag på finkan. Men nej. Snäll som jag är så erbjöd jag mig att jobba måndag och tisdag i nästa vecka, annars hade en sköterska fått vara ensam i tjänst under två veckor. Ha, nu blir det bara en vecka och tre dagar. Nej men då kan vi hjälpas åt att dela mediciner och vara två när det är läkarmottagning och det känns nödvändigt. Hoppas resten av tiden löser sig också. Jag kan ju inte jobba mer för vi åker minsann på SEMESTER på onsdag.

Annars har det väl gått bra att jobba. Känns skönt att vara igång lite och känna att jag fortfarande kan göra nån nytta utanför hemmet. Men jag har saknat små knubbiga klibbiga händer. Det har gått bra för J. En maskintvätt med rosa grejer och han har, efter tre år, märkt att strykjärnet är trasigt. Men vi har fått middag varje kväll och barnen har lyckats få sommarlov. Det ÄR lite mer pyssel med tre barn än med två även om två av dem är rätt stora.

Imorse vaknade Sigge halv sex och var på ett strålande bebishumör. Nu, vid sju, börjar han redan bli trött. Men det är OK. Snart får vi väcka honom som vi får väcka hans syskon. Haha natten till torsdag vaknade Sigge halv fyra och ville inte somna om. Han var ledsen och skrikig. Vi fattade ingenting, var som förstagångsföräldrar "Ska vi tända lampan?" "Tror du han är hungrig?". Efter en timme somnade han om iaf. Sen såg vi att hela babyn var täckt av eksem och rivsår. Nu har vi Emovatsalva och i torsdags kväll fick han Tavegyl och nu sover han som vanligt igen.

Inget särskilt planerat för helgen och det känns skönt. Ska sätta igång och städa lite och sen lär vi börja packa. V ska på innebandyläger på måndag morgon så vi ska försöka låna en bil också. Annars får jag ta damrallybilen till jobbet :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0