I väntan på onsdag

Förra veckan var tråkig. Tråkiga händelser, sjuk bebis, ont. Är väl fortfarande inte på topp men vad ska man göra? Vi väntar bara på onsdag här när J ska bestämma sig. Det kommer betyda en del förändringar men vi får se vad han gör.

Nu är jag så trött på allergier att jag vill kräkas. Allergier ÄR tråkigt, det tycker alla. Ingen vill prata om det heller. De frågade på BVC "Hur går det med maten då?" och jag gick i fällan. "Nja, alltså det är svårt..." började jag "Ja" säger BVC-människan "det förståååår jag. Men om du tar av honom kläderna så kommer doktorn snart och han ska få sina sprutor". OK. Så mycket för stöd. Så jag får väl fortsätta gnälla i bloggen. Idag var det hopplöst, började med magsmärtor och kliande efter gröten och sen blev det bara värre och värre. När Ls kompis frågade om alla bebisar är prickiga på huvudet hade han nässelutslag över halva skallen. När han började få utslag runt munnen gav jag upp och gav honom Aerius. Nu sover han. Pissigt är det. Har försökt gnälla av mig lite i allergitrådar i föräldraforum men det verkar mest vara en tävling om vem som har det mest allergiska barnet. Om vem som reagerar på mest. Jag vill ha det minst allergiska barnet. Men det verkar kört.

Har iallafall officiellt slutat amma nu. Inget sen i fredags morse. AJ! Tyvärr har jag tappat aptiten och är inte längre sugen på varken ost, choklad eller semlor. Men J tryckte i mig en Maxburgare och... jag är nog laktosintolerant. Mådde mycket bättre utan mjölk även om jag var konstant hungrig. Därmed inte sagt att jag tänker äta mjölkfritt även i fortsättningen. Men kanske minska ner lite?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du får gnälla hos mig hur mycket som helst.....Snart Ullared och nästan ett dygn med gnäll om du vill...

2011-03-29 @ 19:00:42
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0