Mors dag

Jag är född på Mors dag. Kanske det betyder nåt, inte vet jag. Länge trodde jag på fullt allvar att jag var pappas Mors dagpresent till mamma. Min stora son är nästan född på Mors dag, han kom dagen efter men jag fick en första jättevärk på Mors dag. Hade han kommit då hade han hetat Olle, Mors lilla Olle... I år fyller han år på Mors dag, jag fyller dagen efter. Mors dag är rätt viktig för mig, inte så mycket för innebörden utan för att den alltid varit med. Firar gör man väl med tårta, kanske en liten blombukett, men framförallt med barnens egenritade kort med "Jag tyker om dej MAMMA".

Men i år har nåt hänt. Fick reklamblad från City Gross. De hade märkt särskilt utvalda varor med Mors Dagstips. Det var bland annat två pack strumpor och en tvättmedelsburk. Skulle jag INTE vilja ha. Värst är Coops TV-reklam som börjar med djupfrysta tårtor (äckligt men ändå OK) medan de påminner om Mors dag och sen förklarar att de även har bra pris på dasspapper. Vilken mamma vill uppskattas med en bal dasspapper? Eller behöver man det efter att ha ätit tårtan? Dottern skrattade länge och frågade om jag skulle köpa det till mormor. Nja. Så här tycker jag; Om man ska visa sin mamma sin uppskattning så gör man det i ord eller symbolik. Dessutom borde mamman få lite vila eller avlastning eller kanske till och med lite lyx. Ingen jävla tvättmedelsburk. Varsågod.

Min mamma har köpt en lekhjälm till min vilda baby. Då får jag lite vila :-).


Kommentarer
Postat av: jessamy

Det jag vill ha är sovmorgon! =)

2011-05-26 @ 07:57:33
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0