Tillbaka till verkligheten

Fredag den 13e var ingen otursdag för mig. Tvärtemot kanske. Men jag ska fundera lite till innan jag bestämmer mig, ni får ursäkta hemlighetsmakeriet. På kvällen flög vi till Köln och det gick bra det också. I lördags gick vi hela dagen omkring i Köln och tittade på... Köln. Vi åt tårta till lunch och griskött till middag. Tyskt. Kölch. Jag var mycket nöjd med att ha packat rätt för en gångs skull och särskilt för att jag tog mina Eccoskor. På söndagen flög vi hem. Kort, intensiv och rätt bra helg men jag saknade familjen. Tack och lov fick jag sms från barnen med jämna mellanrum. "Mamma vi ska äta takkos" och "Godmorgon mamma och jag undrar hur fint väder ni har". Frågade om Sigge hade saknat mig och V sa som det var: "Han har inte sagt nåt iallafall". Så det verkar ju ha gått bra det också.

Faster är installerad på Landet och eftersom vi flög har hon nu min bil. Min idé. Och det betyder att jag inte har någon bil. När J jobbar förmiddag är det inga problem alls men nu när han jobbar eftermiddag blir eftermiddagarna väldigt långa. Särskilt när det regnar för då får vi vara inne. Men det är bara några veckor sen ska J ha semester så det går bra. Så imorgon ska Linnea och jag ha Halv sex hos mig och äta tacos med barnen.

Maj går alltid så fort, hela kalendern är fulltecknad. I helgen är det dags för finalen i schakfyran på Globen och helgen efter det fyller stora sonen 11 år. Tänk att han är så stor. Vet ni hur stor han är? Ikväll när jag sa godnatt kände jag att han luktade lite svett, SÅ stor är han. Dags för Deodorantsamtalet tror jag.  Tror jag låter J ta det, varför ska jag få allt roligt?


Kommentarer
Postat av: jessamy

Ja det är likabra ni börjar i tid. Jag har precis lärt B att det är trevligt med deo och att inte vara naturlig jämt ;)

2011-05-17 @ 08:49:38
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0