Söndag nu igen

Ja, som ni ser har jag lagat mat i helgen. Vad annars? Jo, vi har målat i uterummet, både grundat och vitmålat. I veckan ska J spackla väggarna och sen ska vi sätta panel på väggen mot huset och tapeter på kortsidorna. Golv har vi hittat men inte köpt än. Förhoppningsvis är det bara två dagars jobb kvar för snickarna nu, de ska bygga en trappa och byta vår altandörr mot en dubbelglasdörr och ett mindre fönster.

J har målat mest och jag har lekt med Sigge. Men nu har vi ju begåvats med ett barn som sover middag!!! så jag kunde måla ett par timmar jag också. Sen blev det ett par timmar på lekplatsen och några kortare promenader. Så jag är nöjd. Men helgen går så fort!

Kanske har vi fått dagisplats från 15 januari. Kanske inte. Först fick vi det beskedet men nu ska det vara nåt möte i nästa vecka och sen får vi se. Ja, tur att vi har föräldradagar kvar. Men är det inte lite konstigt? Jag anmälde Sigge till dagiskön för ett år sen så det kommer ju inte som en överraskning på kommunen precis... Men det verkar vara så för alla.

Nästa vecka ska jag på utbildning måndag och tisdag, jobbar på stan på onsdag och på mottagningen torsdag och fredag. Vi ska lära oss att fråga hur eller vad istället för varför. Det ska ta fem dagar :-). Men antar att det är nåt mer också.

Sigge fick också äta tapas. Han är inne i den roliga perioden som alla småbarn är i nån gång, han matvägrar. Macka utan pålägg, Enagos mjölkfria banangröt och Althera ersättning går bra. Något russin. En bananbit. Igår fick han Tostaditos (som är mjölkfria) och gurka. Han var inte imponerad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0