Finns det nån annan soffa?

Var på planeringsdagar torsdag och fredag. Annars inget särskilt i mitt liv. Sigge är förkyld och hostar igen, har snabb andhämtning nu när han sover så vi får se hur det går i natt. L har ont i magen och det bekymrar mig egentligen mer. Inget illamående eller nåt annat än ont runt naveln och en halv decimeter till vänster. Hon är inne på tredje dagen nu och vill inte äta så blir det inte bättre får jag nog ringa familjeläkaren. Alltså, det är ingen katastrof, hon var med och spelade innebandymatch, men det märks att hon inte riktigt är sig lik.

Vår soffa har gett upp helt i vardagsrummet. Dåligt. Vi köpte sofforna på Mio för kanske fyra år sen, skinnsoffor. Nu har båda spruckit i sittytorna och på ena soffan är det ett stort hål ner till fodret. Så dags att leta efter en ny men ALLA soffor ser likadana ut! Haha, femhundra nyanser av grått och öppet divanavslut. Ser faktiskt roligt ut på möbelaffärerna när de säljer likadana soffor i lite olika modeller. När ska modet svänga? Jag vill inte ens ha en sån soffa men vad har man för val? Ge mig tips!

Snickarna har kommit igång nu med uterummet och stommen är nästan klar. Imorgon ska taket på. Ja, sen ska vi hitta en soffa dit också. I värsta, värsta fall kan jag tänka mig en grå med öppet avslut dit ut, lär ju ialla fall inte hitta nån annan. Men i vardagsrummet vill jag ha nåt annat...

Kommentarer
Postat av: jessamy

dar pa aders mobler fanns massa soffor . titta deras hemsida

2011-10-24 @ 09:35:01
Postat av: Emma

Du är rolig du :-). Precis vad jag menade med 500 nyanser av grått... http://adersmobler.se/Tygsoffor.htm

2011-10-24 @ 18:58:56
Postat av: Lisa

Jag vet...en soffa i grått kanske??? :)

2011-10-24 @ 20:18:31
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0