Ma vie en gris

Ja nu har jag hittat en positiv sak med att jobba. En. Och det är att när jag jobbar på stan hinner jag smita in i en affär eller två på lunchen och spontanshoppa litegrann. Idag fick jag med mig en stickad stortröja hem, och om den inte passar så kan jag lämna tillbaka den i nästa vecka.

Annars går jag omkring och irriterar mig på grått mer och mer. Det är ju inte bara soffor, eller hur? Herregud, 70% av alla bilar är ju gråa. Min är svart och det är inte bättre det. Hela motorvägen ser ut som ett sorgetåg. Hela parkeringar är ett manifest av färglöshet. Och sen ibland kommer det nån halvgammal stackars Golf eller nåt i racerrött och tror att den kan liva upp stämningen men det hjälper inte. En svala gör ingen sommar. En Golf gör ingen motorväg. Kan någon trendspanare vänligen snappa upp den här trenden och vända den till gula, rosa och ljusblå bilar? Eller rutiga, prickiga eller blommiga bilar? Nåt annat än grått. Nu ska jag titta på Grey´s anatomi. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0