Mysdag

Snart lön, snart lön, snart lön! Har varit på nya shoppingcentret och hittat en ny favoritbutik, Desigual. Men får vänta med att handla där ett tag. Och idag var jag för första gången in på Monki och hittade genast tre klänningar jag vill ha. Köpte faktiskt en också, nu har jag fått alla lönespec så jag vet att jag faktiskt får pengar den här månaden. Sen är det över det här att leva på gränsen för sen kommer jag få lön varje månad och J kommer ta ut fem dagar föräldrapenning varje vecka och så mycket pengar har vi inte haft på ett år.

Parken Zoo igår, mycket trevligt. Perfekt väder och sällskap och vi var smarta nog att vara där när de öppnade så barnen hann åka karuseller utan allt för mycket köande. Sigge var glad och tultade runt och de stora barnen hade också roligt. Blev en heldag. Idag har Sigge och jag myst hela dagen, vi tog en lång tupplur tillsammans och sen tog jag barnen hem till mamma och pappa ett tag och sen en sväng på stan innan vi avslutade med lite häng på lekplatsen. Nu sover babyn gott och jag väntar hem make och son. Vi har lite oxfile i kylen som behöver ätas upp :-).

Just nu går det i ett. Jobba, laga mat, barnens aktiviteter, godnatt. Känner mig osocial. Men är ändå glad att jobba dagtid, att ha alla helger lediga och aldrig behöva tacka nej till en massa saker. Och snart kan jag kanske börja ta ut lite flex också, än samlar jag bara på mig, men det lugnar nog ner sig när vi jobbar in oss lite.


Kommentarer
Postat av: jessamy

Ja vi får väl ses nästa år :)

2011-09-25 @ 21:09:15
URL: http://jessamys.blogspot.com
Postat av: Linus

var också in i den affären och gjorde mej en liten önskelista ;)

tänkte faktiskt på dej då...

2011-09-27 @ 20:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0