Mycket nu

Kurser och sjukdomsfall och semestrar och så var vi två kvar på jobbet (av sju). I och för sig föredrar jag att vara lite stressad än lite uttråkad men de sista dagarna har det nästan varit larvigt. Jag är ju för fasen ny på jobbet... Jaja, ledig idag och försöker återhämta mig. Men är lite disträ, imorse bakade jag bröd till Sigge men när jag skulle ställa degen att jäsa såg jag att jag glömt ha i jäst. Hm.

Igår ordnade Vs klass skoldisko och han och L gick dit. Jag skulle gå vid åtta och hjälpa till att städa efteråt men vid halv åtta kom en blek L hem med blåa läppar och astma. Ingen fara, lite Bricanyl och andning så var hon OK igen men trött. Det hade varit väldigt mycket barn med starka lukter och dessutom en rökmaskin. Hon var ledsen för hon kände sig utanför. Hon börjar mer och mer inse att hon inte kan göra samma saker som andra. Först badhuset och nu discon. Och vad kan jag göra?

Barnen vägde sig imorse och jag vet inte om jag ska bli orolig. Det börjar ta sig för L som nu väger nästan 25 kg till sina 135 cm. Men V som är 11 år och 143 cm väger 28 kg och har alltså gått ner 1 kg. Klart minsta killen i klassen. Och då äter han ändå som en häst. Men han verkar ju må bra antar jag.

Kommentarer
Postat av: camilla

Det måste vara överjävligt hemskt att som mamma (och pappa förstås) se på hur ens barn lider av sina sjukdomar. Och inte nog med att de är sjuka, de blir ett slags utanförskap när de hon inte kan göra vad andra barn i hennes ålder ser som självklart. Usch o fy. Men som du skriver. Vad kan man göra?

Linnea har berättat lite om L och hennes allergier och jag vill bara säga att jag lider med er. Jag får en liten tankeställare på vad jag tar för givet här i livet.



// Camilla

2011-09-11 @ 20:50:58
URL: http://camorr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0