@ work

Nu är det över. Nu är jag inte längre heltidsmamma, nu är jag heltidsarbetare. Och nej, det är inget fel på jobbet, det blir nog roligt och utvecklande och allt ett jobb ska vara, det är bara det att Sigge är så LITEN och jag är borta så mycket. Idag efter jobbet lekte jag med honom i max en halvtimme, sen var jag tvungen att gå på föräldramöten och när jag kom hem sov han. Jag saknar den där snoriga näsan och de vassa naglarna. Idag har han astma. Han fick ju diagnosen redan i våras men sen har det varit lugnt över sommaren. Men i natt hörde jag hostandet igen och imorse kom febern. Nu på kvällen väste det på utandningen och han andas snabbt och ytligt. Han sover dåligt nu och hostar och snurrar i sängen, får se hur natten avlöper.

Kommer få lite nya arbetsuppgifter. Ja, det är ju ett nytt jobb så det är ju inte så konstigt men som jag förstod det ska jag jobba halvtid nere på stan med ungdomsverksamhet. Får se vad det innebär men det låter väl som nåt för mig? Ha, dessutom kan jag kräva tillbaka min bil! Nu måste jag ju cykla till jobbet för det är så nära och jag avskyr att cykla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0