Happy Valborg

Jag jobbade idag. ALLA andra var lediga. Varför var barnen lediga från skolan? Sista april är väl ingen helgdag, det är ju imorgon? Blev riktigt irriterad för hade jag fattat att de skulle vara lediga hade jag ju tagit semester. Jaja, dagen gick rätt fort. Var och tittade på brasan som vanligt, Sigge har feber och fick stanna hemma med sin pappa. V vann massa godis på chokladhjulet. Jag var rädd för smällare. Precis som vanligt.

Igår lyckades maken med något märkligt. Han spelade innebandy med Vs lag, det var säsongsavslutning. Så snubblade han på en målvakt och slog i målvaktshjälmen och lyckades slå av båda framtänderna. Då kommer en mamma fram, hon har sett allt och är tandläkare och säger att de måste åka direkt. Sen tar hon med sig J till sin praktik och fixar hans tänder. Så när J och barnen kommer hem säger J: Jag har slagit sönder mina framtänder. Och jag känner mig som han i Nezerilreklamen: Men det märks ju inte. Ha, ibland har man tur.

Teatern i Hallsta var sevärd. Jag gillar amatörteater. Och i foajén hade de bilder från tidigare uppsättningar och där hittade jag mig själv på en bild från 1985. Lika snygg då som nu :-). Imorgon åker J till Landet och jag ska nog plocka in barnen i bilen och åka och hitta en soffa. Ja, vi är tillbaka i soffträsket efter att vår andra soffa nu gett upp. Suck. Det får väl bli en grå med divan för nu orkar jag inte mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0