Vabbar

Min stora pojke är sjuk och jag anmälde mig som frivillig att vabba. J tar ju all vab nu för tiden eftersom han ändå är uppsagd, men igår mådde jag inte så bra själv så lika bra att passa på. Så vi låg i sovrummet och slötittade på dåliga TV-serier och somnade till ibland. Hela dagen. J kom hem och lagade middag och sen låg vi ett par timmar i soffan. Jag hade feber och hemsk huvudvärk och V hade lite feber och ont i halsen. Men om inte han hade varit sjuk hade jag gått till jobbet, det vet jag ju. Idag mår jag bra och börjar få långtråkigt. Ska jobba några timmar i eftermiddag när J kommer hem för jag kan inte avboka en grej.

Antar att vi blev överansträngde i helgen... J fyllde 40 i fredags och båda stora barnen var med i Mälarenergi cup som deras klubb arrangerade. Alltså jobbade en förälder i kiosk och sekretariat medan den andra körde runt barn och försökte hinna se deras matcher. Och lillSigge hängde med. Dessutom hade vi en födelsedagssammankomst på lördagkväll med drygt 15 personer så under dagen hade vi kämpat med städning och sånt också. Vi var rätt slitna när helgen var över och i måndags kunde L inte gå till skolan på grund av ett knä som inte höll. MEN vad duktiga dom är mina ungar på att spela innebandy! V gjorde mål i fyra av fem matcher och L, som är back, ger verkligen allt hela tiden.



På lördag ska jag på teater i Hallsta. Ser jag fram emot. Utan barn, bara min kompis P och jag. Men har mycket att göra innan dess. Måste beställa blommor till begravningen och fixa present till en 50-årsfest. Och mycket i skolan också. Vi har vår tillvaro minituöst planerad fram tills vi åker till Turkiet. Skönt det! Idag är det 25 grade i Side. Bara så ni vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0