Hjälp mig dr House

Igår fick Sigge sportlov, idag blev han sjuk. Suck. Han hade nästan 39 graders feber nu på kvällen. Och hostar igen. Hoppas det går över fort bara. J är ledig med barnen hela veckan, jag har lyckats få ledigt måndag och fredag och antagligen torsdag eftermiddag också. Om alla är friska ska vi en sväng till Örebro och kanske till Uppsala också. De stora barnen vill åka i skatehallen och de vill bowla på Strike och Sigge vill... ja inte vet jag. Hoppa från stolar? Spola ner saker i toaletten? Klättra i bokhyllan? Han är fullt nöjd med vardagen här hemma.

Bokrea!!! Men jag hittade inte så mycket. Köpte fortsättningen på Svensk Maffia, är ju omnämnd där (mer eller mindre). Och en tittutbok till Sigge som han fullkomligt älskar. Jag ville köpa fortsättningen på Berlinerpopplarna men hittade inte. Kanske blir en tur till i helgen.

Men inget blogginlägg skulle vara fullkomligt utan lite gnäll. Och nu börjar jag lacka ur ordentligt. Jag har fått utslag. Värst är det i hårfästet i nacken men även underarmarna och magen. Det kliar så att jag blir galen och särskilt på natten. Jag smörjer med Hydrokortizon med tveksam effekt. Vad är det jag har drabbats av? Jag hade eksem som liten men har inte haft sedan 4-års åldern. Har inte bytt tvättmedel eller tvål eller nåt sånt. Jo shampo. Ska köpa nytt och prova men jag vet inte. Varför kliar det då på magen? Om dr House läser det här och vill hjälpa mig med diagnos så kan jag tillägga att jag en svullen lymfkörtel nedanför ena örat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0