Nästa förkylning

Stackars barn, han kommer aldrig vänja sig vid dagis. I måndags kom han hem med feber igen och nu hostar han och hostar och hostar. 39 grader hade han ikväll, igår närmare 40. J vabbar gärna, säger han. Men när jag kommer hem från jobbet är han uttråkad och barnen är osams. Tur att det är helg snart så man får vila upp sig...

På fredag ska jag ut på galej tro det eller ej. Har inte varit ute sen, ja, ett och ett halvt år? Vi ska på after work med jobbet och jag vet ju att det kan bli tufft. Men jag åker nog hem rätt tidigt hoppas jag. Frågan är vad man ska ha på sig. Tänkte hitta nåt idag på lunchen men det var så kallt att jag inte hade lust att ge mig ut. Mina kläder är Före Sigge och de sitter inte helt bra längre. Och på jobbet har jag ju sjukhuskläder. Men är det lika kallt som idag får jag gå i termobyxor och mössa.

Imorgon har de stora barnen studiedag, det hade vi missat som vanligt. Tur att J är hemma. Sen har V övertalat morfar att åka skridskor på Björnön med honom och L. Han är snäll han, morfar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0