Nytt år

En rätt hektisk vecka på jobbet. Vissa dagar har jag haft närmare 30 patienter. Chefen trodde inte att det skulle bli så många akuta ärenden men han hade fel. Nu har jag ialla fall två underbara lediga veckor att se fram emot. Första veckan är vi lediga allihopa och då SKA uterummet bli färdigt.

Vi hade planerat att fira nyår med några men de lämnade återbud dagen innan. Linnea var snäll och bjöd in oss till dom men det är svårt att vara spontan med alla allergier. Dessutom hade de ju redan handlat mat och det hade vi också så det var enklast att stanna hemma. Vi åt kantarelltoast till förätt, plankstek till huvudrätt och fruktsallad till efterrätt. Sigge somnade kvart över sju trots att vi försökte hålla honom vaken. L tuppade av strax efter 22 och vi andra kämpade fram till tolvslaget.




2012. Ja. Jag brukar ju försöka summera mitt år och ska försöka igen.

2011

  • Sigge lärde sig sitta, krypa, gå och sen klättra och busa. Inte prata dock om man inte räknar "mamma" "pappa" och "lampa".
  • Vs klass spelade schackfyranfinalen i Globen och kom femma.
  • L började allergivaccinering.
  • J blev nästan av med jobbet pga nedskärningar och fortfarande vet han väl inte riktigt hur det blir efter nyår.
  • Vi byggde ett uterum.
  • Vi åkte på vår första bilsemester.
  • Faster blev sjuk.

 

Och jag då?

  • Bytte jobb.
  • Saknade att vara mammaledig.

Verkar inte ha varit så utvecklande år egentligen. Nästa år kanske blir bättre. Det vi vet ska hända är att Sigge börjar på dagis om en vecka. L ska provdansa för Fryx. Vi ska åka till Turkiet i maj. Antagligen kommer jag att tjata om att flytta och kanske byter jag jobb igen... God fortsättning!

 

 


Kommentarer
Postat av: jessamy

Klart ni ska flytta JAg hoppas vi ska hinna med en fika du coh jag. Nu när du är ledig.

2012-01-01 @ 12:44:06
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0