Ett eget kontor

Fin dag att ta studenten på, inte för varmt, inte för kallt och soligt nog för att få fina bilder. Tyvärr kände jag inte en enda student, annars var jag sugen på smörgåstårta och bubbelvin idag. Det blev McD. Stora sonen är på "klassresa" (de sover över i klassrummet, inte många kronor i klasskassan...) och vi tänkte slippa laga mat. Sigge äter inte McD men han leker med hamburgaren och dricker vattnet. Jag tycker verkligen inte om McD, tycker det luktar illa där inne och maten är äcklig. Men J och L tycker om det så ibland får man offra sig. Kanske kan jag övertala familjen till något roligare imorgon.

88% av Sveriges hushåll äger en grill. Jag vet inte hur källkritisk man ska vara men det kanske låter rimligt. Jag läste det i Året runt. Vi har inte haft någon grill på länge nu. Vi är en skamfläck för radhusområdet. Vi tycker om grillad mat men får aldrig riktigt till det med potatis som blir sönderkokt och kött som aldrig blir klart. Men igår föll jag för frestelsen och köpte en. Det roliga var att jag träffade en granne utanför affären. "Jaha ja en grill, ja det är ju trevligt. Vi tycker om grillat men vi får liksom inte riktigt till det...", sa hon.  Så vi är inte ensamma.

Igår hände det jag aldrig trodde var möjligt, jag fick ett eget kontor! Sedan september har jag flyttat runt mina saker och patienter med undantag för några veckor i våras. Men igår fick jag flytta in. Fast idag kom dr G och ville diktera i mitt rum men jag körde ut honom. Då ville han byta skrivbord och dator med mig. Ja, gör vad ni vill, bara jag har ett kontor kvar på tisdag!

Kommentarer
Postat av: jessam y

Skönt med eget!! =))



Bra annars? Grill är bra. Jag längtar efter att flytta så vi kan grilla varje kväll ja :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0