Grattis



Kalas idag, jag hade gjort två tårtor och mamma hade med sig en pannkakstårta. Nu har vi hela kylen fylld med tårtrester. Min storebror lyckades pricka in exakt vad jag önskade mig så ikväll ska jag frossa i ostar, chips, Amarone och pocketböcker. Underbart! Dessutom blev jag glad när jag insåg att jag fyller 36 och inte 37 som jag trodde. Viggo har fått massor med pengar så han sitter och googlar efter den perfekta mobiltelefonen. Nästa år blir han tonåring. Sigge har somnat, lugnet har lagt sig.

Juni. Kan man inte tro om man sticker ut nosen. Fem grader och regn idag, missade vi hela sommaren när vi var i Turkiet? Tur man fick lite värme där iallafall. Sigge fick ju mer än värme. Han fick stafylokocker också. Så han äter Heracillin. Doktorn ringde igår och det var tack och lov inte MRSA utan vanliga bondbakterier. Antagligen har han fått in bakterier i något eksem när han badade i poolen och sen har han kliat sig och det har spridits. I måndags hade han sår stora som femkronor både här och där. Stackarn. Men nu är det torrt även om det inte är läkt än. Även L lyckades får bakterieinfektion i poolen. Men i sina sprickor under fötterna. Men för henne räckte det med antibiotikasalva, än så länge iallafall.

Mycket märkligt som händer på jobbet just nu. Vi kämpar på men det är omöjligt att göra ett riktigt bra jobb under en stor ombyggnad av lokalerna så det är mycket frustration. Folk är ju inte mindre sjuka för att vi bygger om... Snart semester. En dryg månad till bara.

Kommentarer
Postat av: jessam y

Du är duktig du emma!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0