Tillbaka i vardagen



Tillbaka till verkligheten. Eller en tråkigare typ av verkligheten iaf. Pegasos World i Side var precis som jag tänkt mig, utsidan iallafall. Hur stort poolområde som helst, underbar strand och ett lagom varmt Medelhav som till och med jag badade i. Hotellrummet var inget särskilt och maten var väl inget att jubla över men jag vande mig. Mycket pommes frites blev det. Men också fetaost och oliver. Sigge var jätteduktig och flygresorna gick över förväntan. Visst blev han lite förödmjukad över att vara fastspänd men han var inte omöjlig och han skrek inte alls. Han var glad nästan hela tiden faktiskt, lite för glad och nyfiken om man ska vara petig, gick rakt ut i vågorna och klev rätt ut i poolen, Men var lika glad för det. Och vi fick motion.

Barnen älskade att köpa sportmärkeskopior och jag tycker ju om att shoppa i princip vad som helst så det var roligt. Men mest var vi på hotellområdet och slappade (jagade Sigge). Två böcker kom jag igenom och det är mindre än under en jobbvecka. Men jag är mycket nöjd med min semester.



Igår kom vi hem klockan 5 på morgonen. Fick sova till halv åtta då Sigge tyckte att alla måste vakna. Rätt trötta igår alltså men det var ju Mors Dag och jag måste ju firas. Så vi åkte till Little America på eftermiddagen för vi ville se servitriserna på rullskridsskor. Sigge var supertrött och vi andra också och kocken där var inte direkt kulsnabb. När vi äntligen fick maten var det bara till två. De andra två fick tio minuter senare. Och Sigge kom på att det gick att rymma ut på vägen om man sprang fort nog. Så det var en flopp, vi var som urtvättade strumpor i hållningen på väg därifrån. Men älskade V gav mig jordgubbar i Mors Dag present så när den lilla hade somnat satt vi andra i vardagsrummet och åt jordgubbar och glass så det blev väldig bra till slut.

Den här veckan är födelsedagsvecka. Plus en massa annat. Först ut är V som fyller 12 år imorgon. Min bebis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0