Stora damp-dagen

Sigge är en aktiv unge, inget snack om det. Men det är de flesta ungar i hans ålder. Idag har det varit helt galet. Han har lyckats klättra upp i bebisgunga och ramla ur den, medan jag stod tio meter bort. Det gick så snabbt att jag inte ens hann reagera. Han har klättrat upp på ryggstödet på soffan, ställt sig upp där och hoppat ner. Han har druckit badvatten och börjat hulka, han har ritat ner hela sin systers läxor och han har pratat oavbrutet hela dagen. Men han är fruktansvärt söt. Och nu kommer språket med turbofart, det gulligaste idag var hans version av papegoja; Pippi-goja. Sen älskar vi när han säger nåt med äpple, äppeldricka, äppelpaj osv. Urgulligt. Idag kom första treordsmeningen också, "där är Tea" (hans favviskompis på gården).

Puh, ligger efter på jobbet efter två dagar på konferens förra veckan. Vet inte hur jag ska hinna ikapp. Vanlig vecka utom fredag när jag ska på nåt i Stockholm. Och på torsdag fyller älsklings-Sigge 2 år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0