Nyår

Jaha ja. Julen är över och året är nytt. Skitjul om jag får säga det, eller julen var ju ok men på julaftonskvällen började magsjukan och sen gick det runt i familjen. Alla drabbades på olika sätt. Extra tråkigt för Sigge som var dyngförkyld en vecka innan jul och sen kaskadkräktes två kvällar i rad. Han matvägrar fortfarande. Jag låg en hel dag och naturligtvis var det en semesterdag... men jag är inte bitter. Jo, det är jag nog. I lördags var det iallafall dags för Ls sena julklapp, en liten ridlektion och uteritt tillsammans med mig (och instruktören och vår granne). Å vad hon längtat. Hon valde Glanni, jag valde Geisli som är Tors boxgranne, man måste ju vidga sina vyer :-). Hon red direkt utan ledare, övade styrning och halter i paddocken och sen kom Anna och jag ut och vi red iväg i snötäckt terräng. Hon var så duktig! Det var ingen nybörjarridning precis, över stockar och diken i djupsnö, men hon såg bara lycklig ut. Sen ville hon galoppera! Så Anna och jag for i väg i fritt tempo över en åker och sen kom L och instruktören efter och galopperade lite kortare sträckor. Gick jättebra! Sen träffade vi på två åsnor i en hage och sen två älgar på promenad. Vilken ridtur! Och även för mig... Men. Som ni säkert förstod så fick vi bekräftat på allergi strax före jul att L har en rätt kraftig hästallergi. Men å andra sidan var precis alla hennes allergier försämrade så jag tolkar det som att hennes immunförsvar är uppåt väggarna i och med hyposensbehandlingen. Så hon får undvika stallet nu under våren och hösten och sen får vi ta nya tag.
 
Nyår firade vi hos min kära kollegas syster, mycket trevligt. Massor med barn och vuxna och riktigt roligt att se att barnen sköter sig snyggt på bortaplan. Även lillebror skötte sig trots att han vägrade sova, han var vaken till halv två och på gott humör hela tiden. 
 
Senare ska jag försöka göra någon slags hopställning av 2012 men nu ska jag äta en halv påse tomteskum a 175 kcal. Haha, ja jag ska gå på diet för första gången i mitt liv. Det var J som började tjata och han ska gå ner 8 kg med hjälp av Shape-up och runkeeper. Men han hade så många frågor och tillslut laddade jag också ner dom och la som mål att gå ner 3 kg på sex veckor. Får se hur det går. Andra dagen idag och jag var jäkligt låg i socker på eftermiddagen :-).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0