Sommarlov

Barnen har äntligen sommarlov. Dottern rivstartade direkt med innebandyläger förra veckan och V... Gjorde inte mycket. Inte helt lätt för en 13- åring att hitta på saker när mamma och pappa jobbar och syrran är borta men förhoppningsvis blir det bättre den här veckan. 
 
Lugn midsommar här hemma med storebror. Skönt med tre lediga dagar. Vi hann äntligen tvätta fönstren i vardagsrummet och vilken skillnad det blev! Borde göra det oftare. Nu jobbar jag tre veckor till och sen semester i tre veckor. Ynkligt men det blir en vecka till i höst. Maken började sitt sommarjobb idag och han ska jobba åtta veckor, ända fram till skolstart. 
 
Sigge vår lilla solskensbuse fortsätter att förgylla våra stressiga dagar. Ett tag sa han "va?!" när han inte ville höra men hans syskon har lärt honom att säga "Ursäkta jag hörde inte riktigt" istället. Hela gården skrattar ihjäl sig när jag försöker få in honom på kvällen och han ropar "Usätta jag öde inte ikte!". 
 
Annars är allt som det är på sommaren, Sigge har astma igen och Ls hälar ser fruktansvärda ut. Sommar är inte mina barns bästa årstid. Känns tungt när andra kan åka och bada i värmen men vi får hitta på annat. Varken klor eller sjövatten funkar på eksem, särskilt inte vätskande sprickor. Tur det blir en sväng till Öland så de får bada lite iaf. vi försöker hitta en resa i början av oktober till salt vatten och värme men vart? Vill inte flyga mer än fyra timmar och vi var ju i Turkiet förra året. J vägrar Egypten av politiska skäl (han är rädd för turistbombarna) och Spanien är väl osäkert i väder. Eller?

Kommentarer
Postat av: jessamy

Grekland då?

2013-06-24 @ 23:32:05
Postat av: Emma

Ja har funderat på det men många resebyråer slutar åka dit i slutet av september så antar att vädret är kasst då...

2013-06-25 @ 21:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0