Omväxlande vecka

Ingen ordning alls den här veckan. Jobbintervju i måndags och sen tandläkarbesök. Vab tisdag och torsdag (vi delar på vabben, jämställt va?). Fredag after work med kollegor. Haha hade gjort av med totalt 56 kronor på hela kvällen men var gladare i hatten än så. Undrar vem jag är skyldig och hur mycket...

Under många år gick jag inte till tandläkaren. Lång historia men jag blev felbehandlad som liten, de drog ut fel tänder och jag hade en tandställning som gjorde mer skada än nytta bland annat, något jag skäms för än idag. Till slut vägrade jag gå. Sen började jag gå när jag var runt 28 igen och har gått varje år sen dess. Så i år hade hon goda och dåliga nyheter. Goda var att det såg bra ut. Dåliga var att en gammal lagning antagligen skadat nerver och en tand måste rotfyllas. Oh vad jobbigt. Hon ville undersöka närmare och bokade en ny tid men rotfyllning hotade till 99%. Så i måndags var jag där och hon röntgade och knackade och grejade och sen... Fick jag gå! Det behövdes inte! När jag gick ut därifrån hade jag kunnat skrika av lättnad. Nu kanske det behövs senare men det struntar jag i nu. Ett år till nästa besök!!

Idag fick barnen bestämma och då blev det McD och Leos lekland. Puh.


Kommentarer
Postat av: Linda P

Förstår dig med tandläkaren, men vad duktig du är som går igen.. Jag ska dit nästa vecka. Hoppas sista gången på länge länge!!

Jobbintervju, nytt jobb?? Lycka till i så fall!

2013-03-18 @ 21:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0