Jobb och radon

Jättemärklig vecka. Mitt nya jobb som jag ska börja om en vecka, kommer inte fungera. Lokalerna vi ska ha ska byggas om innan vi får komma in så tidigast till sommaren kan det bli nåt. Platt fall. Jag som förberett mig och patienterna sen jul på att jag ska sluta, ska jag inte göra det nu? Vem vet. Får inget svar heller och tyvärr krånglar det till det att jag har grundinställning där jag är och uppdragsanställning där jag ska börja. Vems ansvar är jag då vid förseningar? Inte alls en rolig situation. Så nu är jag frustrerad och lusläser platsbanken igen.
 
Sen blev mamma sjuk. Hon är aldrig sjuk. Efter en del övertalning fick vi henne till läkare och hon fick behandling och är nu på bättringsvägen tack och lov. Lite roligt hur sjukvården fungerar egentligen. Så många saker de tog för givet att man vet, som var man lämnar prover och vad man själv ska boka tid för. Har man inte besökt akuten på över 30 år kan man behöva lite mer information :-).
 
En bra grej den här veckan, fick svar från radonmätningen. Vi visste att radonet var för mycket när vi flyttade in för åtta år sen och gjorde en radonsanering via en firma direkt. Det kostade massor och gav knappt resultat, fortfarande över 200 som är gränsvärdet. Vi orkade inte riktigt ta tag i det igen förren i höstas när vi bad en ventilationsfirma om hjälp. De föreslog en extra fläkt och borrade några hål för ett par tusen bara och nu ligger det på 150. Så nu kan vi sälja! Om bara maken får jobb också så vi kan köpa nåt annat...
 
Ikväll blir det gulasch, grytan puttrar på spisen. Tänkte öppna en flaska rött till. Dottern spelar match med pappan och morfarn som stöd, stora killen spelar mind craft och Sigge har passat på att sno syrrans iPad där han spelar Urban surfers. Lugn och ro. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0