Gammal, trött och ledsen

Min son har varit på disco. Med hårgelé och popcorn och nya jeans. Shit, jag måste vara urgammal. Han hade dansat men inte hånglat, det tackar vi för. Skickade med honom en hundring och han kom hem med nio kronor så jag tror jag vet vad han har gjort hela kvällen. Någon kommer få magknip i natt.

Trött. Skitpollen. Om jag inte tar Clarityn blir jag så trött att jag inte orkar röra mig och om jag tar Clarityn somnar jag så fort jag är stilla. Ögonen kliar hela tiden. Och ibland tror jag att jag har astma också, blir tokflåsig när jag anstränger mig det minsta. Suck, och när ska jag lära mig hitta på fängelset? Kommer svettig och flåsig till varenda avdelning för jag valt fel varv i kulverten.

Ledsen blev jag när jag kom hem idag. Dels alla tråkiga händelser i veckan och pollenutbrottet och dagarna i fängelset som är väldigt ansträngande för mig som ny... hämtade barnen kvart över fem, V skulle bli hämtad till discot sex och skulle duscha, byta kläder och äta innan. Kom hem med andan i halsen och köket såg ut som ett slagfält, ingen mat var handlad, disk på hela bänken (fast det fanns plats i diskmaskinen, ska disken flyga in av sig själv?) och inte ens bordet var avtorkat efter frukost. När jag skickat in V i duschen och placerat L framför Bolibompa kom tårarna. Hur ska man orka? Men det gör man ju för man måste. Så vi åt frukost till middag (macka och yoghurt) och sen fick L stoppa i sig godis. Själv slängde jag mig i sängen och tröståt chips (på Js sida, som hämd)och kollade på Scrubs. Imorgon ska L på kalas och på söndag ska vi ha barnkalas här hemma. Jag är så avundsjuk på J som jobbar och inte behöver bry sig. Jag behöver mer chips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0