Lång dag

Imorgon går min son äntligen till skolan efter två och en halv veckas isolering. Pojken har haft körtelfeber, utan körtelpåverkan. Ja, är det inte det ena så... nu väntar jag bara på att Lillis ska insjukna och vara hemma lika länge. Annars har jag väl inget nytt att komma med egentligen. Ska på fest både fredag och på lördag (hoppas jag, efter lite förhandling). En tjejfest och en födelsedagsfest. Funderade på att köra på fredag och inte köra på lördag men nu har det hänt en del att skvallra om så jag vill nog ha ett glas vin eller två på fredag ändå. Kanske kör på lördag... Eller orkar vi två kvällar i rad vid vår ålder Lisa?

I morse ringde klockan 05.40 som vanligt. Upp och fixade, stressade och ut till bilen. Massor med is på rutan, tog säkert tio minuter att skrapa rent. Kör iväg. På jobbets parkering upptäcker jag att min bilklocka går fel. Konstigt. Kollar mobilklockan och den går också fel. Jätteunderligt. När jag kommer in och tittar på korridorklockan är den också 05.30. Långsamt går det upp för mig att jag är på jobbet en timme och femton minuter för tidigt. Någon har ställt om min klocka. Tyvärr kan denna någon vara jag.


Kommentarer
Postat av: Lisa

klart man orkar......och du ska inte köra..... kan vi fixa skjuts hem???

2008-11-05 @ 22:31:03
Postat av: Lisa

pssst igen....tur att du inte lämnade på fritids och i skolan....det är ju kallt nu och då kommer nog soc =)

2008-11-05 @ 22:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0