Är helgen verkligen redan slut?

Julen närmar sig, snön ligger vit på taken och allt det där. Underbart. Köpte en så fin adventsstjärna idag, den har allt man vill ha; den var både grön och prickig. Hittade min julmarknad och fick med mig pappa. Gjorde enorma fynd, magnetörhängen till L för 10 kronor. Hon är så himla nöjd men vet inte riktigt hur hon ska göra. Hon tjatade nämligen till sig en Warp-mössa, en med skärm, och hon tycker den är så himla cool och vill inte ta av sig den men då syns ju inte örhängena. Stackars barn.

Igår lurade barnen iväg mig på bio. Madagaskar 2 var ingen höjdare vad än barnen säger. Men visst, jag skrattade högt när kung Julian visslade och åt den sköna pingvinen. Men imorgon blir det riktig show. Vi har biljetter till Henrik Schyfferts försvarstal till 90-talet. Har glömt att fixa barnvakt men det ska väl ordna sig. Måste komma hem i tid från jobbet också, det är väl det svåraste. Ja, eller det allra svåraste är nog att inse att helgen redan är slut och jag måste ta mig dit igen tidigt som tusan.

Utmanad av Linnéa:

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
1998. Tror jag jobbade på leksaksaffären. Eller jag pluggade nog i Gävle då, i allafall på våren. Och bodde där i veckorna, det var jättekallt.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?.
Har kollat i bloggen och jag jobbade, pluggade och planerade en tjejfest... som blev väldigt rolig.

3) FEM SNACKS DU GILLAR?
Pringels, dubbelnougat, dillchips, ostbågar och lökdip.


4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?
Ett kort ifrån Rio, Elsa, Ont det gör ont (tack för det L), More than words och Personliga Persson. Bland andra. kan en hel del onödiga låtar utantill faktiskt, ännu en onödig talang jag har.


5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR: (obegränsat med pengar)
Göra? Ja, handla förståss :-). Jobba mindre. Köra en snyggare bil. Resa längre bort. Flytta oftare.

6) FEM DÅLIGA VANOR:
Chokladberoende. Dåliga matvanor. För mycket kaffe. För mycket chips och TV i sängen (på Js sida men ändå). Slöar för mycket.

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
Shoppa, äta goda saker, fika, baka och flytta.


8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA?
Damasker. Päls verkar äckligt. Vindoverall i pastellfärger. Jumpsuit (inkl såna i Hål i väggen). Burka.

9) FEM FAVORITLEKSAKER:
I-poden, mobilen, laptopen, Visakortet och Ps2.


10) FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UNDERSÖKNINGEN:
Ingen egentligen, jag slår bara ihjäl lite tid. Linnéa har ju gjort den redan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0