En bra påsk

Hemma igen. Gick jättebra att köra, med varsin bärbar dvd i baksätet var det lätt att glömma att barnen var med ens. Jag poppade gamla Alice in chains-skivor och filosoferade över livet bakom ratten. Barnen blev akut hungriga i Ringarum och akut kissnödiga i Oskarshamn så det tog 6 timmar totalt. Och det gick oväntat bra att köra hela vägen ensam, ganska skönt faktiskt.

Var med storebrors familj på Svenssons i Lammhult och nu måste jag köpa en Stringhylla. Påskafton med släkten och larviga lekar, jag åkte på dragkamp och saknar fortfarande skinn i handflatorna. Barnen har äntligen lärt sig att spela Mah-jongg, väldigt viktigt att kunna i vår familj. På vägen hem hälsade vi på Js faster och sen kom vi hem igår kväll. Bra planerat, vilken bonus det blev att vara lediga en extra dag hemma. Kom upp i vettig tid och storhandlade på ett nästan tomt Coop Forum (där de har 50% på bokrean :-). A och R kom och vi åkte till Busborgen. Stannade på Plantagen, som jag alltid tror heter Planeten, och köpte en vuxenblomma och lite penseer. Har hunnit tvätta bilen också. Nu väntar vi alla på att J ska fatta mod och lägga ut åtminstone en bil på Blocket. Förresten kom vi med i Damrallyt! Kan ni inte ge mig lite tips? Filmer, kläder, tillbehör från -62? Gärna engelskt...? Ser framför mig hur snygga vi skulle vara i skoluniform med knästrumpor och veckkjol i tweed men kommer ni på bättre tankar så är jag öppen för förslag.

Två böcker hann jag med på Öland, båda bra och väldigt Mindfulness. Först läste jag Alkemisten, bra men inte Paulo Coelhos bästa. Sen läste jag Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson. Var tveksam länge pga titeln som ju är jättefånig men den var faktiskt helt OK, lite kort bara, tog mig en kväll att läsa ut. Köpte Unni Drougges sista bok på bokrean, egentligen är jag tveksam till henne men jag tyckte om Jag, jag, jag när jag gick i gymnasiet och har väl aldrig gett upp om att hon ska skriva något jag gillar igen. Tänkte börja med den ikväll. Lisa fick mig att läsa Flickan och skulden, om våldtäktsdomar. Tänkvärd bok om hur det faktiskt är i det mindre jämställda Sveriga. Nu ska vi avsluta påsken med tacos och Cityakuten och ha ångest över att väckarklockan snart ringer.

Kommentarer
Postat av: Lisa

visst är den otäckt....har nästa del...kan ta med den imorrn så du har nå´t att läsa.

2009-04-15 @ 18:24:38
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0