Ny etapp i livet

Jättebra idé att åka på skidresa! Tänk ibland är jag ju alldeles genialisk. Så skönt att bara åka skidor och vi har hittat något som hela familjen älskar som faktiskt både är utomhus och involverar rörelse. Barnen var jätteduktiga, särskilt V som fattade direkt. Lilla L åkte in i många stängsel, personer och snödrivor innan hon kom på hur man svänger men sista dagen kunde hon till och med stanna. Och V kunde redan göra hockeystopp. Verkligen värt varenda öre med skidskola, vi skulle ha blivit så osams annars. Jag hyrde först standarscarvingskidor och så länge jag åkte med barnen gick det bra. Men nu är jag ingen stilåkare utan jag vill åka fort. Och när jag kom upp i fart började skidorna vobbla. Så jag uppdaterade till en avancerad modell och då gick det bättre. Otroligt skönt att vi nästan var ensamma i backarna och jag verkligen kunde få upp farten. Vädret var perfekt, utom på fredagen när det var lite kyligt (17 minusgrader). Då var det skönt att komma tillbaka till stugan och basta. Synd att bilresan med ett matstopp tar nästan åtta timmar. Det lär dröja tills nästa år innan vi åker igen.



Jaha, och imorgon börjar Det nya livet. Med tidiga morgnar och lediga helger. J börjar ju också på nytt imorgon även om det inte är så stor förändring. Han börjar tvåskift och kommer inte jobba helg eller ha ledig vecka längre. Så vi kommer alltid vara lediga på helgerna båda två. Skilsmässa före juni? Vi får se hur det går. Jag är lite nervös för imorgon även om jag vet vad jag ska göra. Lite läskigt, är lite orolig för att bli påkommen med hur lite jag egentligen kan. Jag kan mitt gamla jobb hyfsat även om jag lär mig varje dag där också men här trippar jag ju in på distrikssköterskornas område med halsar och hudprickar och allt vad det är. Och ska jag vara ärlig vet jag inget om det. Och ännu värre när man inte kan miljön heller. Men är det nåt jag är så är det envis. Och ganska positiv, iallafall på jobbet. Behöver inte lägga ner timmar på att fundera på klädsel heller. Det är inte arbetsklädsel som på landstinget men rock och jeans. Uppsatt hår. Jag ska bada och inpacka håret och kanske till och med köra en ansiktsmask ikväll. Sova tidigt för imorgon ska barnen vara på fritids senast sju.

Om inte... ja, V fick krupphosta i fredags och låter fortfarande som en skadeskjuten dovhjort. Ingen feber, ingen synbar påverkan alls, han bara låter för hemskt. Och inga mediciner heller, Mollipecten var slut även om den ändå varken gör till eller från. Lepheton fick han när han var liten med god effekt, på hostan. Men ungen sov ju inte, han blev som en dovhjort på speed. Nu har vi gett honom Bricanyl för det har vi och vidgar ju luftrören. Och han är nöjd. Men krupp ska ju gå över i sjuårsåldern och han fyller snart nio. Men vi får ta ett beslut ikväll om han ska gå eller stanna hemma. Svårt tycker jag. Och jag vägrar börjar mitt nya liv med att VABba.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag är glad för att du är hos oss........tjohoooo

äta ute snart????

2009-02-02 @ 18:07:11
Postat av: A-K

Hej gick det bra med nya jobbet? =)

2009-02-02 @ 19:16:50
URL: http://aks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0